Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-06-30, 17:46   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Lördag 5/7 - Halmstad - V75 mm

Tidiga Måndags Tankar

V75 1) 6 Global Futurity och 11 Kumla Fromentero Familjefejd förväntas och stallets tredjehäst 12 Lots Of Fun Sisu är inte mycket sämre.
Uttrarna kan ta en stall trippel.

V75 2) 6 Tuppen Duger gott i klassen men ibland blir det Galet. Chansdrag

V75 3) 2 Holcombe Zet och 5 Dancer Brodde känns änna som ett skapligt feglås. Distansgynnade filurer.

V75 4) 4 Jula Menuncio och 6 Zigzag Zagazoo känns änna som ett chanslås i öppen tillställning.

V75 5) 1 Ivan Mauger. 2 Nasdaq Newport. 3 Howitends W.F. Gediget Trehästars lås.

V75 6) 4 Balotelli Face. 5 Laredo Boko. 8 Humanity Pellini Halvdant trehästars lås i som vanligt jämn och högklassig Silverdivision.

V75 7) 9 Marabou Brodda Nu är det dags för Choklad märren att visa sin klass. Har hävdat sig väl i betydligt tuffare motstånd. Ecce pojken är en stabil lånekusk.

Det är långt till lördag men tidiga tankarna kan ibland bära frukt. Den som lever får se.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-30, 21:11   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4115

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite senare måndagstankar

V75 1
11 Kumla Fromentro är svår att spela emot. 4 starter i år och 4 segrar. Pappa PU upp och springspår.

V75 2
4 Hugo Boss Shadow har högst startpoäng, bästa rekordtiden, som den sprang senast från spår 8. Solklar förstahäst,

Avd 3
Ture L.A. slipper Önas Prince, San Motour och Borups Victory denna gång. Visst plockar han ner det här gänget,

Avd 4
Lärlingslopp som har lärlingen Dwight Pieters med. Han har kört in 3,6 mille i år. Bra jobbat för en lärling. 12 Fashion Monger (4: 2-1-1) vinner väl detta enkelt?

Avd 5
Här tror jag på en riktig smäll från ett hemmaekipage, 12 Knockout Charlie tar ännu en seger med Gustav Johansson.

Avd 6
Lurigt silverlopp, 4 Balotelli Face, 5 Laredo Boko, 7 Jikken och 8 Humanity Pellini ska med. Och framför allt 2 Call Me Gleipner som har sprungit två lopp över lång distans och vunnit bägge. Nu är det pappa PU upp och det kan betyda spets och slut.

Avd 7
Min följehäst 5 Dutchess Sun har jag jagat länge. Senast var den tvåa från dubbla tillägg. Örjan upp, Wäjersten tränar. Ritsch ratsch filibom!!

Oj, bara uppe i 2,50 kr och det känns redan ganska vattentätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-04, 11:59   #3

Standard

Fredags Funderingar

V75 1) I måndags varnade jag för Famlje / Stall fejd från Unter stallet i loppet. Men glömde ju nämna stallets fjärde häst 10 Format Kronos som lär bli hårt betrodd. 6-8-10-11 känns som mina måstestreck.

V75 3) Frågan är om man ska ta ställning och spika en av tvåhästarslåset 2 och 5 för att få råd med lite mer streck i övriga avd ? Dancer känns lockande till 24%. Stall humlan i Unter stallet surrar.

V75 4) 2 Attitude Superb till 5% är intressant. Hajom humlan surrar.

V75 6) 3 Kyrie Eleison. Hajom humlan igen. Hästen funkade inte med barfota balans senast. Går nu med gammal beprövad balans och dessutom Djuse pojken upp. Känns änna distansgynnad !
2 Call Me Gleipner 7%. Känns änna bortglömd ! Ok har några G i raden men är Rikstohärdad, dessutom toppform och perfekt läge. Har aldrig varit bättre surrar humlan. Värd en vinst trots ganska hårt Silver motstånd.
Gammal 2025-07-04, 13:35   #4

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2261
Standard

Stallhumlan och Hajomhumlan. Undvik sär skrivningar på seriösforum
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-04, 13:42   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Undvik att läsa mina inlägg så löser du dina problem.
Gammal 2025-07-04, 13:50   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Undvik att läsa mina inlägg så löser du dina problem.
Korrekt svenska är att föredra i alla sammanhang även när "tipsen" är mainstream eller humlor.
Gammal 2025-07-04, 13:53   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39610
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Särskrivningar är ett ord och seriösforum finns inget som heter. I så fall seriösa forum.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-04, 13:59   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Särskrivningar är ett ord och seriösforum finns inget som heter. I så fall seriösa forum.
OBS *ironi* Woke much?
Gammal 2025-07-04, 16:06   #9

Standard

Jepson kör väl i trance nu efter storsegern och jag tänker i alla fall strecka honom i alla fem avdelningar som han kör i. Han är faktiskt singelprocentare i nästan alla lopp.
Gammal 2025-07-04, 17:11   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jepson kör väl i trance nu efter storsegern och jag tänker i alla fall strecka honom i alla fem avdelningar som han kör i. Han är faktiskt singelprocentare i nästan alla lopp.
Ja du har nog en poäng där Bosse. Jepson är definitivt en av Sveriges vassaste kuskar i nuläget. Inte många som trodde på denna utveckling för 25 år sedan. Jepson fick mycket kritik i början av sin karriär både av andra kuskar och spelare. Men skam den ger sig. Som så många andra lade han grunden till sitt travliv som lärling hos Åke Svanstedt.
Peter Untersteiner har gått igenom ett liknande stålbad. Jäklar vad kritik han fick i början av karriären som kusk. Jag bevittnade en grym utskällning på Åbys stallbacke. Peter hade orsakat en påkörning av Olle Goops ekipage och vanligtvis beskedlige Olle gav Peter en kraftig utskällning där hans framtid som kusk ifrågasattes på ett bryskt sätt av Åbys champion.

Jepsons styrningar.
10 Format Kronos 12%. Helt klart vinstdulig i Untersteiners armada. (4 hästar)
1 Global Enjoy 9%. Kan duga med rätt resa.
4 Thereisnolimit 6%. Gick en 09 tid senast !
9 Djingis Khan 6%. Farlig med pace på loppet trots läget.
9 Maserati Hall 8%. Rikstotohärdad filur. Läget är oddshöjande men den där Wallin vinner ju med det mesta nuförtiden.

Tja lite bynliga lägen men det passar den skicklige Jepson som handsken. Skulle inte förvåna om han vinner en 2-3 lopp As Usual.
Gammal 2025-07-04, 19:27   #11

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1191
Standard

.......................

Senast redigerad av Samson den 2025-07-04 klockan 19:27. Anledning: fel
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-04, 20:02   #12

Standard

"Jepson är definitivt en av Sveriges vassaste kuskar i nuläget."

Jo, han leder ju kuskligan. Vinner säkert med en eller flera i morgon. Frågan är vilka? Jag har svårt att bedöma det och tar med ALLA Rally-Calles kusar. Jag spikar i de två lopp där han inte kör; Fashion Monger, i lärlingsloppet och Dutchess Sun i sista.
Gammal 2025-07-04, 20:51   #13

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5755
Standard

Passa Gustav Johansson imorgon helt ostreckad med sina kusar
Lär vara iordningställda
Avd 1 Chico Lane 7%
Avd 5 Knock Out Charlie 1%
Avd 6 Yuvaray 0%
Avd 7 Monrose Wine 1%
Jag blir inte förvånad om han vinner minst ett lopp imorgon
Duktig kille den däringa
bosseguldheden (+7)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-05, 08:49   #14

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 240
Standard

Ingen som har Berglunds tips? ������
Dropkick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-05, 09:48   #15

Standard

Lördags Surr

Regnväder på Västkusten idag. Kan ge barfota hästarna lite problem men : Betrodda Bröderna Baloo Brukar Behandla Banunderlaget Bra.
Mitt lördags drag är Laredo Boko i vidöppna Silver. Robban har visat grym form på sistone och styrningar sitter som en smäck. Rutinerade Laredo står bra inne i klassen och visat fin form i senaste starterna. Räds inte distansen.
Marabou Brodda är min chansspik i nuläget. Går alltid med skor och gynnas nog av lite hård och klurigt banunderlag som kan kräva skor. Spår 9 är Oddshöjande men Diamantstoet känns vidöppet och i princip alla kan vinna.
Gabi Kyvsgård är DD draget. Korfitsen kommer med en formtoppad märr.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-05 klockan 09:50.
Svara

td